המנצחים

עומר אריאלי

עומר אריאלי גדל בפירנצה ובה למד נגינה על כינור ופסנתר ולימודי מוזיקה קאמרית וקומפוזיציה בקונסרבטוריון הלאומי על שם כרוביני. מגיל צעיר הופיע ככנר וכפסנתרן ברחבי איטליה. עומר למד ניצוח באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים (אצל מנדי רודן), באוניברסיטה למוסיקה ואמנויות הבמה של וינה (אצל לאופולד הגר, ארווין אורטנר ופאול גולדה) ובכיתות אמן ברחבי אירופה (אצל מ. ג'וליני וק. דייויס).

 עומר ניצח בבתי אופרה ופסטיבלים רבים באוסטריה, בתיאטרון מיינפרנקן בווירצבורג גרמניה ובמאג'ו מוזיקלה פיורנטינו בפירנצה. כמו כן, ניצח על רוב התזמורות הישראליות, על התזמורת הסימפונית של דורטמונד, גרמניה, על התזמורת הסימפונית האמריקאית, על תזמורת מדרנה וכן על תזמורות רבות של סטודנטים וחובבים.

כיום, עומר מתפקד כמנהל המוזיקלי של האופרה הירושלמית ושל תזמורת חובבי המוסיקה ירושלים. הוא מרצה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ובה הוא גם מנהל את סדנת האופרה. עומר הצטרף ב-2021 לצוות של מקהלת אורטוריו ירושלים כמנצח של המקהלה הכללית.

נעמה נצרתי-גורדון

את לימודי התואר הראשון והשני בניצוח תזמורת השלימה אצל יבגני צירלין ובזמרה אצל מרינה לויט, באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. במסגרת לימודיה הוענקה לה מלגת הצטיינות מטעם חבר הנאמנים של האקדמיה וניתן לה להשתלם וללמוד גם ניצוח מקהלה אצל אהרון חרל“פ וקומפוזיציה אצל סלבה גנלין. כמה מיצירות פרי הלחנתה של נעמה זכו לביצועי בכורה במסגרת פסטיבל ישראל, בשיתוף עם תזמורת המהפכה, במרכז למוסיקה ירושלים בשידור חי לקול המוסיקה וגם בהצגה ”הסיפור שלה“ – בימוי גבריאלה לב של קבוצת התיאטרון הירושלמי, בה היא השתתפה הן כשחקנית והן במלחינה. ב־2002 נעמה הקימה את רביעיית “תלמוס” – רביעייה קולית ירושלמית המתמחה בשירת אקפלה רב סגנונית. לרביעייה – עבר והווה עשיר של הופעות באולמות, סדרות, פסטיבלים ואירועים ממלכתיים בכל הארץ. משנת 2005 נמנית נעמה עם סגל ההוראה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ומשנת 2009 עם סגל המורים של ההיברו יוניון קולג׳.

נעמה כיהנה כמנצחת של מקהלת הלל בהיברו יוניון קולג׳, אנסמבל סינגלה שבמכון ללימודי חוץ באקדמיה למוסיקה, מקהלת מדרשת יעוד בתכנית אמונה ואמנות, הרכב כלי הנשיפה של התיכון של האקדמיה, מקהלת זמרי אורטוריו, המקהלה הכללית של אורטוריו ירושלים ומקהלת האוניברסיטה העברית בירושלים. החל משנה זו נעמה החלה את עבודתה כמנצחת וכמנהלת אמנותית של מקהלת הסטודנטים של מכללת לוינסקי שבתל אביב. בפרויקטים שונים ניצחה נעמה על התזמורות: הקאמרית הישראלית, סימפונית ירושלים, אנסמבל סולני תל אביב, ותזמורת לאודמוס טה – שטוטגארט, גרמניה. מאז 2014 נעמה מכהנת כמנצחת וכמנהלת אמנותית של מקהלת קפלאטה – אורטוריו.

טליה קירש

מוסיקאית ומנצחת מקהלות, בוגרת האקדמיה למוסיקה בירושלים בנצוח מקהלות עם אהרון חרל"פ ב-1997, והמדרשה למוסיקה בתל אביב בחינוך מוסיקלי והתמחות בניצוח מקהלות בהנחייתה של רחל כוכבי –לוונטר ב-1993. השתלמה בשיטת קודאי אצל פרופ' סאבו ( Szabo) הונגריה –ישראל, וכן בשיטת גילוי הקול הטבעי על פי v. werbeck-svardstrom .

מאז 1992 מייסדת ומנצחת על מקהלות ילדים נוער ומבוגרים כגון: מקהלת הנשים "שירי-לי", שלקחה חלק בפסטיבל ירושלים לאומנויות 2014 במופע מקורי שהפיקה "רחל ונעמי בשירים" . מקהלת Judaica Italiana ששמה לה למטרה לשיר ולבצע את המוסיקה של יהודי איטליה, והופיעה בפרויקט מחוז Lombardia של אגודת ante Alighieri‏D ובפרויקט הבינלאומי "לימוד".

טליה מובילה הפקות ומיזמים מוסיקליים בשיתוף המקהלות בירושלים ומחוצה לה, ושותפה לפרויקטים של מוסיקה בקהילה, בקבוצות תרפיה מוסיקליות וצרכים מיוחדים.

טליה קירש היא מנצחת של מקהלת קנטבילה של אורטוריו ירושלים מחודש ספטמבר 2019.

רינתיה נסים

רינתיה נסים, ילידת 1990, ישראל.

מנצחת מקהלות, זמרת ומורה לפיתוח קול, מתגוררת בירושלים.

בוגרת האקדמיה למוסיקה ולמחול במסלולי זימרה קלאסית, תארים ראשון ושני (2012-2018) אצל הגב' מרינה לביט וד"ר עידו אריאל, וניצוח מקהלה (2013-2018) אצל פרופ' אהרון חרל"פ, פרופ' סטנלי ספרבר ומר עודד שומרוני.

מנצחת הבית של מקהלת 'זמרי אורטוריו' הוותיקה מבין מקהלות 'אורטוריו ירושלים' (2022-כעת), ושל מקהלת בית הכנסת הליברלי 'רמות ציון' בגבעה הצרפתית בירושלים (2018-כעת), שנוהל אמנותית בעבר ע"י הגב' פנינה שוורץ.

מורה לפיתוח קול ביחידת החוץ של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים (2019-כעת), והמורה הראשית לפיתוח קול לילדים ונוער עם כשרונות יוצאי דופן בעמותת 'מרכז מקהלות ירושלמי' (ממ"י), בשכונת בית הכרם בירושלים, בניהולה המוסיקלי של הגב' זינה גלדון. במסגרת ממ"י, מעבירה גם שיעורים קבוצתיים בסולפג' ותיאוריה לילדים ונוער ומלווה את בני הנוער בעשייה מקצועית כזמרים צעירים.

כזמרת סולנית – סופרן:
זוכת הפרס הראשון בתחרות שירת ליד ע"ש עדה ברודצקי בשנת 2016,
השתתפה בגמר תחרות שירה עם תזמורת של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בשנת 2018,
זכתה במלגת קרן שרת בתחומי זימרה (2014-2016) וזימרה בארוק (2018-2020).
ביצעה את תפקיד האמא (Mutter) מתוך 'הנזל וגרטל' בהפקה של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים (2018).

זכתה להופיע כזמרת סולנית עם מקהלות אורטוריו:
הוזמנה לבצע את הרקויאם של ניקולו יומלי, לצד מקהלת 'בל קנטו', בקונצרט 'נאפולי בצליל ובמילה', בניצוחו של אסף בנרף (2018),
הוזמנה לבצע את המיסה בדו מז'ור מאת בטהובן באולם ימק"א, בקונצרט מקהלות משותף למקהלת 'קפלאטה' בניצוחה של נעמה נצרתי-גורדון, ומקהלת 'עדי' בניצוחו של עודד שומרוני (2016).

אסף בנרף

אסף בנרף הוא מנצח, זמר ומתרגם ישראלי יליד בת ים. בנרף בוגר התיכון לאמנויות ע"ש תלמה ילין, בעל תואר ראשון בניצוח מהאקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים ותואר שני בניצוח מאוניברסיטת פן סטייט בארה"ב.
בנרף החל את דרכו בנגינה בכינור ובוויולה, המשיך לתחום הזמרה, שר כסולן וכזמר מקהלה תחת שרביטיהם של טובי המנצחים, ולבסוף פנה אל תחום הניצוח. הוא זוכה מלגות הצטיינות מטעם קרן התרבות אמריקה ישראל, מלגת גארי ברתיני למנצחי מקהלה, מענק מטעם עמותת "צפונות תרבות" ומלגות מטעם אוניברסיטת פן סטייט והיה בין המעפילים לשלב הגמר בתחרות לואיג'י מנצ'ינלי למנצחי אופרה באורבייטו (2018).

בנרף משמש כיום כמנצח המקהלה הקאמרית של אורטוריו ירושלים ומנצח המקהלה בתכניות הווקאליות של תזמורת סינפונייטה באר שבע. בעבר ניצח על אנסמבלים, מקהלות ותזמורות שונות, בהם מקהלת האופרה הישראלית (2019-2023), מקהלת בלקנטו של אורטוריו ירושלים, מקהלת דורות, התזמורת הקאמרית הישראלית ועוד. נוסף על עבודתו עם מקהלת האופרה הישראלית, שזכתה בקביעות לשבחי המבקרים, ניתן למנות בין הפרויקטים הראויים לציון שעליהם ניצח את הבכורה הישראלית לרקוויאם של ניקולו יומלי ואת הקלטת הדיסק "קרמונוס באיטליה" המיוחד כולו ליצירותיו של סקוט סלייפין לאנסמבל ויולות.

נוסף על המוזיקה, עוסק בנרף בתרגום שירה. תרגומיו משפות שונות ראו אור בהוצאות "הקיבוץ המאוחד", "אחוזת בית" ו"חרגול". בשנה הקרובה עתידים לראות אור תרגומיו לשירי ג'וזפה אונגרטי, סלווטורה קווזימודו ואאוג'ניו מונטאלה באנתולוגיה "נראה, בלתי נראה", וכן תרגומיו לשירי ג'וזפה ג'ואקינו בלי וקרלו פורטה במסגרת ספרו של פרימו לוי "בעקבות השורשים – אנתולוגיה אישית".